Wilsons Promontory

26 oktober 2016 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Wilsons Promontory
Het was van Lakes Entrance naar Wilsons Promontory national park een lange rit. Het was zo’n 500 kilometer.  Helaas zat het weer ook niet helemaal mee. We besloten een tussenstop te maken op een gratis camping in port Albert. Dit was een klein vissersdorpje, 150 km van onze bestemming. Bij aankomst bleek onze camping een camper/ RV parkeerplaats te zijn. Het regende en we hadden niet erg veel zin om naar het lokale restaurant te gaan. Gelukkig hadden we nog wat versnaperingen, wat ons diner werd ;)

De volgende ochtend (22 oktober) begon met een lekker zonnetje en zijn we doorgereden naar Wilsons Promontory National Park waar we 3 dagen zijn gebleven. Wilsons Promontory is een prachtig natuurpark, waar het plaatsje Tidal River ligt. De naam van de plaats heeft te maken met het riviertje dat gevoed wordt door de getijden van de zee. In 2011 is hier een grootschalige evacuatie geweest vanwege hevige regenval en grote vloeden in de rivier waardoor alle bezoekers en campers geëvacueerd moesten worden per helikopter.

Bij aankomst was het helaas aan het regenen. Ondanks regen en bewolking zijn we gaan wandelen richting het Tidal Point, het punt waar je een mooi uitzicht hebt op waar de zee het natuurgebied via de Tidal River instroomt. Die avond hebben we genoten van patat met een lekkerbekje.

De dag erna was het gelukkig droog en zonnig en zijn we de ‘Wildlife hike’ gaan doen waarbij we kangaroos, emoes, wombats en allerlei soorten vogels tegenkwamen in het wild. Vervolgens hebben we een tweede hike gedaan richting het ‘Pillar Point’, een punt dat bestaat uit grote rotsen waar je op kunt klimmen om een uitzicht te hebben over de verschillende baaien, zee en binnenland. Het was een adembenemend uitzicht. Moe maar voldaan zijn we weer terug naar camper gelopen en hebben we een gezonde maaltijd bereid (verse groente met noodles).

1. Lianne Tap:
    6 november 2016
    Het ziet er prachtig uit. Mooie foto's en een mooi verhaal! Wat een avontuur, en mooi om de dieren zo in het wild te zien. En dan ook nog een Skippy kunnen voeren. Wauw! heel leuk!
  2. Martijn:
    8 november 2016
    Wat een avontuur en wat een schitterende foto's. Geweldig leuk om zo te kunnen volgen wat jullie zoal meemaken. Heel veel plezier!