Melbourne

6 november 2016 - Melbourne, Australië

Met een tussenstop in Ballarat zijn we doorgereden naar Melbourne. Voordat we de stad konden gaan verkennen hebben we eerst onze campervan gewassen bij de carwash. Vervolgen hebben we afscheid genomen van onze Spaceship en dit verruild voor het spacehotel. Hoe toepasselijk ;)  Een hotel midden in bet centrum waardoor we het OV niet nodig hadden.

We hebben een aantal dagen doorgebracht in Melbourne. We hebben heerlijk geslapen op een normaal matras in onze hotelkamer. Melbourne is een moderne grote stad met veel kantoorgebouwen, shoppingmalls, universiteiten en ligt aan de haven.  Het viel ons op dat er veel Aziaten wonen in Melbourne en de prijzen waren hoger dan in andere steden.

Op de eerste avond zijn we naar de bioscoop geweest naar de film Docter Strange, met Bennedict Cumberbatch, o.a. bekend van Sherlock Holmes. We hebben onwijs gelachen, ook bij de reclames die ervoor werden getoond. Vervolgens zijn we naar Hungry Jack’s gegaan voor een burger. De dag erna hebben wengewandeld in het centrum en zijn we naar de bekende skytower gegaan “Eureka tower”  voor een prachtig uitzicht over de stad.

We hebben het treinstation en een bekend plein ‘Federation Square’ bezocht en zijn door de bekende straten van Melbourne gelopen (Flinder street etc). Verder hebben we verschillende medicatie gekocht vanwege de hooikoortsaanvallen van Nelly,  Melbourne was bezaaid met pollen.

We hebben heerlijk gegeten voor de bibliotheek bij Mister Burger, deze burgers kunnen we absoluut aanraden. Op de laatste dag hebben we de Queen Victoria  market bezocht, een enorme markthal met kleding, eten en souvenirs. Daar hebben we alvast een hoed en pet gekocht om ons voor te bereiden op de warme temperaturen in Uluru (outback).

We hebben op de laatste dag sushi afgehaald wat we lekker hebben opgegeten in onze hotelkamer tijdens het kijken van de film “limitless” die toevallig op tv was.

Op onze laatste ochtend zijn we door Uber opgehaald en zijn we voor het vliegveld afgezet voor ons avontuur in Uluru :)

1. Lennart:
    25 november 2016
    Is het bij jullie nu 6 Nov? Ik dacht dat Australie vooruit liep wat betreft het tijdsverschil! Goeie reis verder en ik hoop dat er minder pollen zullen zijN!