the grampions

1 november 2016 - Grampians National Park, Australië

Via de Great Ocean Road zijn we voor een aantal dagen naar de Grampions gereden. De Grampions is een natuurpark op ongeveer 2 uur rijden vanaf Melbourne. Voordat we naar de Grampions gingen hebben we extra slaapmatten en slaapzakken gekocht bij de Aldi. Dit was nodig omdat Arnoud snel last heeft van zijn rug. Daarnaast waren de nachten erg koud dus een extra deken was geen overbodige luxe.

We zijn op de eerste dag naar de McKenzie waterval gegaan. Een prachtige grote waterval waar we langs naar beneden zijn gewandeld. Vervolgens moesten we steile klim weer omhoog. Het weer zat mee en we hebben onszelf getrakteerd op een lekker ijsje. We reden we naar een free camping spot waar nog net een plek voor ons was te midden van rokende kampvuren. Hier werd pas echt duidelijk dat de Aussies van vuur een bbq houden.

Op de tweede dag was het  helaas erg regenachtig en hebben we de grootste deel van de dag dingen geregeld voor onze verdere reis.  Verder zijn we naar een café gegaan om lekker drankje te drinken en onze tablet te kunnen opladen. Daarna gingen we door naar een betaalde camping waar we gebruik konden maken van een camping keuken en Arnoud een lekker broodje hamburger heeft klaar gemaakt, terwijl ik bezig was met administratie en het uploaden van de reisfoto’s.

De dag erna hebben we een pittige hike gedaan naar het pinnacle punt, een prachtige wandeling over rotsen en stenen via een canyon en silent street. Het heeft even geregend, maar het klaarde op zodat we van het fantastische uitzicht konden genieten.  Omdat de camping zo goed beviel zijn we hier nog een dag langer gebleven. Tijdens het douchen hoorden we af en toe een NL nummer, erg leuk

Op de laatste dag begon de dag met regen.  We zijn naar het “barooka” uitzichtpunt gereden, helaas zagen we alleen een witte mist, dus moesten we van google vernemen hoe het er uit zag zonder. Het was prachtig ;) . Gelukkig was het bij het volgende uitzichtpunt beter. Dit punt lag wat hoger en had wat minder last van de mist. Toen we er aan kwamen werd de regen minder en konden we nog iets zien van de natuur en het uitzicht. Vervolgens zijn we doorgereden voor een camping in de buurt van Ballarat.

1. Lennart:
    16 november 2016
    Wat een mooie foto's! Lekker weer hebben jullie hoor. Hier in Schotland is het koud!!!!!!!!!!! En in Nederland ook trouwens. Nou.. Heel veel plezier verder nog!
  2. Nick:
    16 november 2016
    Wat is Australië mooi. En wat een gave foto's :-) Fijn dat jullie zo genieten!
  3. Lianne Tap:
    24 november 2016