blue mountains

20 oktober 2016 - Blue Mountains National Park, Australië

Na drie dagen Sydney hebben we onze campervan ‘spaceship’ opgehaald even buiten Sydney.  We zijn afgereisd naar de plaats Katoomba om de blue mountains te bewonderen. De blue Mountains is een gebergte in Nieuw-Zuid Wales en staat bekend om zijn blauwe gloed. Het was een spannende rit en het was wennen om aan de linkerkant te rijden.  Het was helaas een koude regenachtige dag en het werd al snel donker waarna we vroeg zijn gaan slapen op een gratis camping midden in de bossen. Gelukkig werd het droog en hebben nog heerlijk gewandeld in de achterliggende bossen. We hebben die avond pasta met diepvries groente gegeten.

De volgende dag hebben we een hike gedaan in de blue mountains. We hadden een adembenemend uitzicht bij het echo point. Hier zagen we de beroemde rotspunten ‘three sisters’. Vervolgens zijn we naar de waterfalls gelopen, dit was nog een hele klim en hebben daar genoten van het uitzicht en de wilde kakatoes. Arnoud was zeer gedreven  foto’s aan het maken van de prachtige vogels.

Omdat we toch wat meer tijd in de blue mountains hebben doorgebracht dan gepland, moesten we snel door naar de volgende bestemming.