van Jervis bay, Mystery bay naar Lake Entrance

23 oktober 2016 - Lake Entrance, Australië

Hoi Allemaal,

Nog bedankt voor de leuke reacties! Wil je op de hoogte blijven van onze reisavonturen dan kan je je aan de rechterkant inschrijven voor onze mailinglist. Per reisverslag worden er slechts 20 foto's getoond, voor meer foto's kijk dan bij foto's (album).

We zitten inmiddels een aantal dagen in Melbourne en zijn nu bezig om onze reisavonturen weer te uppen :)

Jervis bay
We reden op 18 oktober vanaf de blue mountains door naar het Booderee National park, Jervis Bay aan de zuidkust. Het was bijna donker toen we aankwamen. Bij aankomst was er niemand te bekennen om een overnachting te betalen. Er stonden borden dat je verplicht moest reserveren. Gelukkig bood de weblink op het bord de uitkomst: We konden gelijk reserveren en binnen een paar minuten hadden we de bevestiging. Nadat we in het donker gekookt hadden en onze afwas er nog stond,  sprong er een possum op de tafel die ook trek had. De volgende ochtend stonden we vroeg op om de zonsopgang op Jervis Bay te bewonderen. We hadden een mooi uitzicht op de baai, zagen prachtige stranden en waren omringd door vele wallaby's. Na het opfrissen kwamen we terug bij de campervan en werden we ontvangen met een boete onder de ruit. Dit omdat we de bevestiging niet geprint hadden. Gelukkig kon de boete ongedaan worden gemaakt bij het Booderee National Park Visitor Center. Na de mooie zonsopgang zijn we vroeg zijn vertrokken richting Mystery bay.

Mystery bay
in Mystery bay stonden we één nacht op de camping en hebben we kennis gemaakt met de vriendelijke locals op het strand die veel konden vertellen over de walvissen en de witte haaien die er in de buurt zwommen. Ook kon één local het verhaal vertellen over de naam achter Mystery Bay. Een boot zou in mysterieuze omstandigheden zijn aangespoeld in 1880. De overlevenden zijn nooit meer gevonden.

Na een wandeling op het strand werden we verrast door het zien van walvissen. Onwijs gaaf om de walvissen vanaf de kust de spotten. In de ochtend hebben we lekker ontbeten op het strand onder het genot van de zon.

Helaas kwamen we er achter dat ook betaalde campings niet altijd de beste faciliteiten hebben. De toiletten waren niet fris (stonken) en er was geen warm water. Ook al was de plek schitterend. Na het ontbijt zijn we onze reis vervolgt naar de volgende bestemming.

Lakes entrance
Vervolgens zijn we op 20 oktober doorgereden naar lakess entrance. Het punt waar de Gippsland, een gebied met heel veel meren,  kruist met zuidelijke deel van de oceaan. Hier hebben we heerlijk in de zon gelopen over de uitgestrekte zandstranden. Hier was naast het café een gratis overnachtingsplaats,  hier waren warme douches en een stroompunt om alle gadgets weer op te laden. Nadat we weer lekker waren opgefrist zijn we richting onze volgende bestemming (Wilsons Promontory) gereden.

1. Lianne Tap:
    6 november 2016
    Nou dat is een tegenvaller dat er in eens een boete onder de ruit ligt. Gelukkig konden jullie het ongedaan maken. Dus de betaalde campings zijn niet altijd beter dan de gratis campings. Dat zou je wel verwachten.
    Ik gun jullie het zonnetje :D, geniet de laatste week in Australie!!
    Groetjes lianne en Giovani
  2. Ruud & Netty:
    19 november 2016
    Het ongedaan maken van de boete heeft vast Nelly gedaan ? ;-)