Sydney here we are!!

17 oktober 2016 - Sydney, Australië

Na een lange reis via Kuala Lumpur en Jakarta ( 6 uur wachten) kwamen in de ochtend (14 oktober) aan op Sydney AirPort.

En dan .. we beseften het ons maar nauwelijks dat we aan de andere kant van de wereld waren aangekomen. Eerst hebben we onze zware tassen gebracht bij onze airBnB host. Na verschillende aanbiedingen om ons naar her centrum te brengen te hebben afgeslagen, gingen we met de ov chipkaart (Opal card) van Sydney naar het centrum. Omdat we niet echt de route wisten voor onze slaapplek hebben we een simkaart gekocht voor zodat we via Google maps konden navigeren.

Onze host was een aardige Ier die hier werkte. Na wat te hebben bijgeslapen zijn we op avontuur gegaan om Sydney te ontdekken. Het was al donker en we kwamen uit op een mooi uitzichtspunt dat over de haven van Sydney uitkeek en zicht gaf op de mooie harbour bridge en de Sydney opera house.

Op onze tweede dag in Sydney hadden we vanwege onze jetlag moeite met opstaan. Na een verfrissende douche hebben we heerlijk door Sydney gewandeld. We zagen het centrum, de haven en parken. Aan het einde van de dag hebben het Sydney opera house bewonderd vanaf de kade  bij een ondergaande zon. We waren beiden onder de indruk van het mooie Sydney.

Op onze derde dag in Sydney zijn we met een heerlijk zonnetje door de royal botanic gardens gelopen. Aan het einde van deze tuin kwam je uit bij het opera house. We hebben de trappen beklommen, de buitenkant bewonderd en mooie foto's gemaakt van de naast gelegen Sydney harbour bridge. Vervolgens zijn we de pier afgelopen en hebben we de Ferry genomen naar Manly, waar de heerlijke Australische wind door onze haren blies. In Manly hebben we genoten van het heerlijke strand. Helaas was het water te koud om in te zwemmen. Na een paar uur lekkere zon uurtjes zijn we weer terug gegaan met de boot richting het centrum. Na terugkomst met de Ferry zijn voor de laatste keer terug gelopen naar onze airbnb host die ons nog een zelf gebrouwen biertje aanbood. Moe maar voldaan gingen we slapen met als vooruitzicht dat we vanaf morgen de campervan zouden hebben waar we door Australië gaan cruisen.

1. Cees:
    27 oktober 2016
    Mooie foto's. Doen jullie goed om op dit moment in je leven zo'n reis te maken. Veel plezier. En tot het volgende reisverslag.
  2. Ruud & Netty:
    27 oktober 2016
    Hallo lieve reizigers, we hopen dat jullie met de camper veel plezier gaan beleven en veel moois zien. Geniet er van. Erg leuk zo'n blog.
    Kusje uit Gran Canaria
  3. Nicole:
    27 oktober 2016
    Mooie foto's en leuk om te lezen wat jullie beleven daar! Xx
  4. Lennart:
    27 oktober 2016
    Beetje jaloers hoor.. Hoop dat ik t ook nog eens een dag kan doen. blijf er van genieten en hou ons op de hoogte!!
  5. Erik Jan:
    27 oktober 2016
    Mooi hoor! Veel plezier 'down under'!
  6. Daphne:
    Lieve neef en Nelly,
    wat een feest der herkenning!! We genieten met jullie mee :0)
    Camperen in Australië is dé beste vakantie ever!! Genieten!
  7. Iris:
    Hoi lieve Arnoud en Nelly,
    Wat een mooie foto's. Het is heel leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet ervan en have fun!!
  8. Inge:
    28 oktober 2016
    Hoi jongens! Geniet ervan wat een heerlijke foto's!
  9. Gerry en cor:
    29 oktober 2016
    Hallo saampjes
    Zo te zien genieten jullie wel
    Maar dat moet ook
    Dit doe je maar eenmaal in je leven
    Geniet er van maar kijk goed uit
    En nog bedankt voor je verhaal
    Liefs van ons
  10. Wanda:
    30 oktober 2016
    Hey Nelly en Arnoud!! Leuk om jullie eerste avonturen te lezen en foto's te bewonderen :) Ben benieuwd naar jullie volgende verslag met jullie reis met de campervan!

Veel liefs,
    Wanda