Catlins en Dunedin

13 december 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vanuit Lumsden reden we door naar Catlins, een gebied vol natuurverschijnselen aan de kust. We reden kilometers over een gravelroad en vonden een mooie rustige camping aan zee. Het weer was regenachtig, winderig en bewolkt. We hebben een dag uitgerust en heerlijk gelezen in onze campervan. We lezen af en toe dezelfde boeken :)

We zijn de dag erna doorgereden naar Curio Bay voor het versteende bos in/aan zee, helaas hebben we dit niet kunnen vinden, mogelijk doordat het vloed was. We zijn doorgereden naar Nuggets point, waar we prachtige rotsen en op het hoogste punt een vuurtoren zagen. Opnieuw werden we verrast door het zien van zeehonden.

nugget point 3nuggetts

Daarna vervolgden we onze reis we naar Dunedin (de tweede grootste stad op het zuidereiland). We hebben rondgereden in Otago Peninsula (schiereiland) en zagen in Dunedin de steilste straat van de wereld. De foto’s geven niet goed weer hoe stijl het is.

dunedin steilste straatdunedin steilste straat 1

Ook hebben we een bezoek gebracht  aan de chocolade fabriek Cadbury. Het merk Cadbury chocola wordt veel verkocht in NZ. We kregen tijdens de Tour veel informatie en kregen ook het een en ander te proeven, wat niet verkeerd was;)

cadbury dunedin

We hebben het 120 jaar oude treinstation bezocht en hebben in de avond heerlijk gezwommen en gebubbeld in het zwembad, op deze manier hadden we gelijk een workout en een douche, een win win situatie omdat we regelmatig op een DOC camping of gratis camping  staan waar geen douche aanwezig is.

dunedin nelly voor het station

Nadat we zijn lekker opgefrist, zijn we naar een gratis camping onderweg naar de Mouraki stenen gereden en daar rustig overnacht.