Rotorua & Wai o Tapu

23 november 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na de filmset (hobbiton) te hebben bezocht zijn we op 20 november doorgereden naar Roturua. Deze plaats staat bekend om zijn zwavellucht, kraters en geizers. We kwamen in de avond aan en er was nog net één campingplek beschikbaar aan het meer van Roturua. We hebben lekker gekookt in de campingkitchen, wat een stuk makkelijker is als buiten koken in de wind.

De dag erna zijn we naar de Hamurana Spring gereden, hier hebben we een kort gewandeld door het park. We zagen enorm lange bomen (Redwood Trees) en kwamen uit bij de spring ‘te Puna a Hangarua’ . De grootste spring op het Noorder Eiland. De stenen om de spring zijn vulkanisch van aard. Het was kristal helder water waardoor je de vissen ziet zwemmen. Deze spring was 15 meter diep en elk uur komt er 4,500,00 liter water uit.

bij de springpark

Vervolgens zijn we doorgereden naar de blue lake (Tikitapu) en de Green Lake (Rotokakahi). We gingen naar een mooi uitzichtpunt.  Daarna zijn we naar de Kereosene Creek (thermische waterspring) gereden. We konden heerlijk ontspannen van een verwarmde stromende rivier en een kleine waterval. Het enige nadeel was dat we ontzettend stonken naar zwavel. Die avond hebben we gekampeerd aan Lake Okaro, waar we geen douche hadden, maar wel een mooi uitzicht op het meer ;)

green lakeblue lake bij de warme watervalArnoud in het warme riviertje

Wai O Tapu
De dag erna zijn we naar het ‘Thermal Wonderland’ gegaan, genaamd Wai O Tapu. Dit is een thermisch gebied en beslaat zo’n 18 vierkante kilometer. Het park is het grootste thermisch actieve gebied in de Taupo Vulcanic Zone. Het gebied ligt vol met vulkanische kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. De kokende bronnen en vulkanische gassen introduceren tal van mineralen in het water, wat tevens zorgt voor een kleurenvariatie. De champagne pool was spectaculair om te zien vanwege de felle kleuren, deze is gevormd door een hydrothermale eruptie 700 jaar geleden. Ook zagen we de ‘Lady Knox’ spuiten. Dit was een natuurverschijnsel wat erg indrukwekkend was om te zien. En man moest er aan te pas komen om het allemaal op gang te brengen. Maar toen deze geiser eenmaal spoot was het prachtig J. Normaal gesproken spuit deze geiser maar eens in de 72 uur, door een goedje in de opening te gooien, wordt het proces versneld.

WaiOTapu champagne poollady knox

Huka falls
Daarna zijn we doorgereden naar de Huka Falls. Een waterval van 11 meter hoog met een enorme kracht. Genoeg om 3 olympische zwembaden per minuut te vullen. Impressive!

Huka Falls Nelly naast de waterval

Daarna zochten we een free camping, de eerste was vol waarna we de bergen zijn ingereden en terecht kwamen op een veel mooiere campingspot waar we lekker hebben overnacht om de dag erna door te gaan naar het Tongario National Park.

1. Martijn:
    20 december 2016
    Wat een geweldige mooie foto's weer! Vanuit dit grauwe kikkerland is het goed om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er van!
  2. Iris:
    21 december 2016
    Wat een prachtige foto's weer. En het is echt heel leuk om jullie verhalen te blijven volgen. Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Kusjes en Liefs, Iris Remco en Jasmijn