Wanaka & Queenstown

7 december 2016 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Wanaka en Queenstown zijn beide gesitueerd rondom mooie meren met bergen op de achtergrond.

Voor beide plaatjes is het goed toeven qua natuur en uitzicht. Er is echter een groot verschil tussen de twee: Toeristen.

Nu maken wij ook onderdeel uit van die groep, maar het aandeel toeristen is in Queenstown vele malen hoger dan in Wanaka. Queenstown staat nu bekend als een party- en toeristenstad met Louis Vuitton. Op elke hoek van de straat kun je spannende activiteiten boeken voor je helikopter sky dive parasail jetski avonturen. Als je er naar op zoek bent, ben je in Queenstown op je plek. Ook de grootste swing van de wereld kan je hier boeken  Hierbij wordt je gelanceerd en schommel je tussen twee bergen gedurende 5 minuten voor rond de 200 euro.

We zijn één nacht in Queenstown geweest, we zijn door het stadje gewandeld en hebben de mooie bergen aan het water aanschouwd. En natuurlijk als burger liefhebber die ik (Arnoud) ben hebben we de wereldberoemde Fergburger gegeten. Dat is een burger die je gegeten moet hebben. Super lekker, super ongezond. Kijk maar op Wikipedia

Queenstown aan de kade

Gelukkig hebben we in Wanaka rustig langs een prachtig meer gewandeld, lekker in het gras gelegen en ontspannen een boek gelezen. De volgende dag hebben we hetzelfde gedaan maar dan een kilometer verderop bij een kiezelstrandje, heerlijk waar we ook een poging gewaagd hebben om het ijskoude water in te gaan.

wanaka (6)wanaka (2)

Wat voor ons ook het bezoeken waard was, waren de Blue Pools. Hier heb je prachtig kristal blauw water, zeker met de grijze stenen en rotsformaties eromheen, is het een mooie aanblik. Er waren wat helden die het water indoken, maar het smeltwater was ons iets te koud.

blue pools nelly fitness blue pools water inham

1. Cees:
    16 januari 2017
    Prachtige foto's weer. En wat een avontuur.
  2. Lianne Tap:
    17 januari 2017
    Wauw, prachtig hoor dat hemelsblauw water !