Wellington, Abel Tasman National Park

30 november 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

lieve volgers,

We zijn nu bezig om onze reisverslagen van Nieuw-Zeeland af te schrijven vanuit het mooie Bali :)

Wellington
Na Tongariro National Park zijn we gelijk richting Wellington gereden. Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland en ligt in het zuiden van het Noordereiland en is genoemd naar de hertog van Wellington. Wellington ligt aan de haven waar dagelijks boten varen naar het Zuidereiland. Nog een leuk feitje, Nieuw Zeeland werd ’s werelds eerste land dat vrouwen stemrecht gaf in 1883.

aan de winderige kade welington

Op weg naar Wellington hebben we een stop gemaakt in het winkelcentrum waar we een nieuwe camping stoel hebben gekocht omdat de vorige de kracht van Arnoud niet aankon. We zijn naar een camping gegaan in de buurt van het winkelcentrum (het leek eerder op een carpark want er bleven maar campervans komen). We hebben de rest van de dag lekker gelezen in onze boeken.  De dag erna hadden we helaas minder goed weer, enorme buien. We zijn naar een camping in de bossen gereden en hebben tijd door gebracht in de Burger King om onze foto’s en reisverslagen verder te uploaden.

De dag erna hebben we het beroemde “Te Papa museum” bezocht, dit is bekend vanwege de grote kunstcollectie, ook is hier veel informatie te vinden over de originele bewoners van NZ, de Maori.
te papa museumnight market welington

Daarna zijn we over de city to sea bridge gelopen. Een prachtige voetgangersbrug.  Daarna hebben we heerlijk gegeten op de night market en besloten we het Noordereiland af te sluiten met het kijken van de film ‘The Arrival'. Die nacht overnachtten we in de parkeergarage en stonden we vroeg op voor onze overtocht naar Picton. De boot schommelde hard heen en weer vanwege het ruige weer. Nelly werd hierbij al aardig misselijk en ook hoorden we spullen vallen in het restaurant. Daarna zijn we via de Queen Charlotte drive (prachtige route langs de kust) naar Nelson gereden waarna we de volgende dag zijn verder gereden naar het Abel Tasman park waar we een paar dagen zijn gebleven.

Abel Tasman National Park
Het Abel Tasman National Park is het kleinste National Park van Nieuw-Zeeland.  In 1642 ontdekte Abel Tasman, een Nederlandse zeeman en ontdekkingsreiziger per toeval de kust. Het park is schitterend. Het heeft prachtige stranden, bossen, watervallen, kloven en is omgeven door een azuurblauwe zee met eilanden. We besloten om te gaan zeekayakken! Na uitleg te hebben gekregen kwam de eerste golf al bij het instappen in de kano terecht. We hebben een paar uur vanaf Marahau op zee gevaren en spotte zeehonden op een klein eiland. We peddelden langs mooie baaien en stranden waar we nog een stop hebben gemaakt om te genieten van het uitzicht. Ook moesten nog langs een stuk zee waar de wind erg sterk was, dit maakte het spanend omdat we hier ook meer golven hadden. Na 4 uur kajakken met de tussenstops kwamen we aan in Anchorage. We liepen een mooie wandeltocht terug (12 km) en kwamen voldaan maar (compleet) uitgeput terug.

Abel Tasman viewzeekayakken

1. Wanda:
    22 januari 2017
    Nieuw-Zeeland is echt prachtig!! Ontzettend leuk jullie verhalen erover te lezen en foto's erbij te zien!